Heb je een vraag voor ons? Hieronder staan enkele veel gestelde vragen waar misschien ook jouw vraag tussen staat. Door op het + teken te klikken kan je de antwoorden op de vragen bekijken.
Staat jouw vraag er niet tussen? Stel je vraag gerust via ons contact formulier.
Ja, wij werken samen met Energievergelijkers om deze aanbiedingen aan jou te presenteren. Heb je inhoudelijke vragen met betrekking tot de aanbieding, dan kan je deze het beste bij de Energie aanbieder stellen.
Ja, onze samenwerkingen hebben wij zorgvuldig geselecteerd.
Nee, je zal ten alle tijde zelf jouw abonnementen en de verlengingen daarvan in jouw overzicht moeten zetten.
Nee, meestal zorgt de nieuwe energieleverancier ervoor dat jouw huidige energiecontract wordt opgezegd. Je kan op het aanmeldformulier aangeven op welke datum je wilt overstappen. Deze informatie wordt doorgestuurd naar de gekozen energieleverancier, die zorgt er dan voor dat alles naadloos op elkaar aansluit. De uitzondering is als je gaat verhuizen, dan moet je wel zelf jouw huidige contract opzeggen.
Geen zorgen. Als jouw contract afloopt kom je nooit zonder energie te zitten. Dit is wettelijk vastgelegd. Meestal zet jouw huidige energieleverancier het contract om naar een standaardcontract met variabele tarieven. Deze tarieven horen meestal tot de hoogste in de markt. De leverancier mag de tarieven ieder half jaar aanpassen, ze staan dus niet vast. Het voordeel van dit contract is dat het per direct kosteloos op te zeggen is. Je zit dus niet onnodig vast aan het contract, als je vindt dat de tarieven te hoog zijn.
Heel veel energieleveranciers geven 'cashbacks', welkomstpremies, energietegoeden en welkomstkortingen. Dit betekent eigenlijk allemaal hetzelfde. Je krijgt een korting uitgekeerd na een bepaalde hoeveelheid maanden of de korting wordt verrekend op de jaarafrekening. De meeste energieleveranciers geven de korting na 12 maanden, maar het komt ook voor dat deze na 10 maanden wordt gegeven. De informatie per kortingsactie staat duidelijk vermeld per energiecontract.
Als je via een van onze prijsvergelijkers overstapt, ben je ongeveer vijf minuten bezig met het invullen van het online overstapformulier. Hoe lang je vergelijkt, heb je natuurlijk zelf in de hand. Het is niet zo dat als je net bent overgestapt via onze site dat de nieuwe leverancier meteen de energie levert. De energieleverancier heeft tijd nodig om alles te verwerken. Gemiddeld duurt het zo'n vier tot vijf weken voordat je daadwerkelijke een nieuwe energieleverancier hebt. In de tussentijd word je nooit afgesloten. Kan het ook sneller? Ja hoor, het kan sneller. De vier tot vijf weken gelden eigenlijk alleen als je overstapt van energieleverancier. Je dient dan rekening te houden met een opzegtermijn van 30 dagen bij de oude leverancier, waardoor het eigenlijk automatisch al een maand duurt voordat de nieuwe energieleverancier de levering overneemt. We raden dus aan als je direct na het vaste contract een nieuwe leverancier wilt, minstens een maand en maximaal twee-en-een halve maand van tevoren de overstap te regelen.
Je dient altijd meterstanden door te geven als je overstapt. Wanneer en hoe je de meterstanden door moet geven bij een overstap, is per energieleverancier anders. In ieder geval zal de nieuwe energieleverancier je altijd zeggen wanneer je de meterstanden door moet geven. De meterstanden moeten worden doorgegeven, zodat de energieleverancier ziet vanaf en tot welke stand ze je de kosten in rekening moeten brengen.
<< pagina terug